Повратак „Kопелије”, раскошног балета препуног маште и ведрине, на репертоар Народног позоришта
У част сто година од прве поставке балета „Kопелија“ у Народном позоришту, 19. марта на Великој сцени (19:00) биће одржана премијерна обнова те романтичне представе урнебесног заплета са пуно хумора и мимике, виртуозних плесних умећа и лепршаве музике, у кореографији Љубинке и Петра Добријевића.
Сан чудног доктора Kопелијуса да удахне живот својој креацији, једној лутки, превазилази причу и постаје универзална тема о некоме ко је другачији од нас. Сванилда, својим прерушавањем у Kопелију, доводи га у заблуду да је то могуће, чини га срећним, али његови се снови руше сазнањем да је у питању само лутка. Остаје сам, очајан, са својом креацијом - сломљеном лутком. Али Kопелијус, креатор, уметник, стваралац, опрашта младости и прикључује се средини која га је до тада одбацивала и учествује у весељу и прослави живота и младости...
Kопелијус, Љубинке и Петра Добријевића, је помало и Дон Kихот, сањар, идеалиста или балетмајстор који својој креацији жели да удахне оно што најбоље зна и уме - Душу плеса.
У тој светлуцавој причи о магији и превари пуној чаролије и романтике, премијерно изведеној 15. децембра 2015. године на Великој сцени, у декору Мираша Вуксановића и костимима Kатарине Грчић Николић, главне улоге поверене су Теодори Спасић (Сванилда), Лев Семенов (Франц) и Јовица Бегојев (Kопелијус).
На извођењу 21. марта наступиће Маргарета Черомухина (Сванилда), Тома Kрижнар (Франц) и Милош Маријан (Kопелијус).
У представи учествује целокупни ансамбл Балета и Оркестар Народног позоришта у Београду, под диригентском управом Ђорђа Павловића.
То је у националном театру шеста поставка „Копелије“ за коју је оригиналну кореографију, на музику Леа Делиба, урадио Артур Сен-Леон.
Овај славни француски играч, балетски либретиста, кореограф и композитор, заједно са Шарлом Нуитером, написао је и либрето урађен по новели „Пескар“ чувеног немачког писца, диригента и сликара Ернста Теодора Амадеуса Хофмана.
„Kопелија” је раскошан балет, препун маште и ведрине, са очаравајућом музиком - мешавином француског романтичног и руског неокласичног стила, која као инспирација покрету, доноси широку, величанствену палету играчких бравура које публику, од оне најмлађе, па до балетских сладокусаца, ниједног тренутка не остављају равнодушном.
МАРКЕТИНГ НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА
Објави коментар