Поводом две деценије од премијере, 3. децембра, на Великој сцени (19:30), биће изведен култни балет „Ко то тамо пева“, једна од ретких представа која је толико дуго на репертоару Народног позоришта и којој се публика стално враћа с несмањеним интересовањем, што сведочи о њеној трајној популарности и снази уметничког израза.
Биће то, уједно, и прво извођење на матичној сцени тог наслова у новој сезони који је од премијере, 22. децембра 2004. године, одигран више од двеста пута.
Реч је о савременом балету, чији је либрето урађен на основу сценарија истоименог филма Душана Ковачевића, на музику Вокија Костића, у кореографији и режији Сташе Зуровца.
„Највећи уметнички изазов био је како култно филмско дело пренети у позоришни медиј. Одговорност је то била према аутору, али, такође, и према публици која има одређена очекивања према тој оставштини. Тај иницијални страх или трема, брзо су нестали када сам се срео с Душаном Ковачевићем и Вокијем Костићем који су ми, на неки начин, дали благослов да се упустим у ту авантуру. Нарочито ми је лакнуло када сам почео уистину сарађивати с Вокијем Костићем, јер оно што се каже одмах смо кликнули, и могу рећи да је наша сарадња била права песма. Јако је било важно што сам имао и фантастичан тим уз себе, првенствено Ољу Јовановић Зуровац као асистента, затим Жоржа Драушника – сценографа и Катарину Радошевић Галић као костимографкињу. Свако од њих одрадио је фантастичан посао, тако да је мој део посла у балетској дворани био такав да сам се могао посветити пуним срцем оном што најбоље професионално знам. У сваком случају, Ко то тамо пева је заиста уникат по својој популарности и броју извођења. Не знам да ли се нека балетска представа, не само у Европи, него и у свету, толико година одржала на репертоару, са толиким бројем реприза”, каже Сташа Зуровац.
„Честитам свима на овом јубилеју, поготово изражавам неизмерну захвалност генерацијама плесача који су се измењивали у подели, генијалној Паши Мусић која је одржавала представу све ове године на врхунском нивоу и наравно, верној публици Народног позоришта без које и због које оваква дуготрајност не би била могућа. Надам се и желим Народном позоришту још таквих дела у будућности која су успела вратити позориште својој бити, позоришту које није пука забава и бег од живота на два сата, већ његов део и пружа нам увид да та замишљена граница између гледалаца и онога што се дешава на сцени заправо не постоји и да без обзира на размак, делимо исти тренутак”, сматра признати уметник.
Кроз динамичне кореографске секвенце, балет „Ко то тамо пева“ доноси савремени приступ овог филмског класика, трансформишући га у уметничко дело које није само омаж прошлом времену, већ и савременим плесним формама. Кореографија балета, базирана на хумору и трагици, говори о животу и судбинама ликова који путују кроз социјалне, културне и емотивне пејзаже, баш као што су то чинили и јунаци из истоименог филма.
Иако филм има своје незамењиво место у историји југословенске и српске кинематографије, овај балет успешно преиспитује и реинтерпретира његов дух, доносећи га на сцену кроз нову димензију, уз незаборавну кореографску и музичку синтезу која је оставила дубок траг на нашој балетској сцени.
Захваљујући својој универзалној нити, представу је разумела и заволела и публика на многобројним гостовањима у земљи И иностранству света Богота (Колумбија), Рим (Италија), Торонто и Отава (Канада), Каиро (Египат), Будва и Тиват (Црна Гора), Бањалука (Република Српска), Скопље (Македонија), Темишвар (Румунија) и Сарајево (Босна и Херцеговина).
„Ко то тамо пева“ била је прва плесна представа, у новије време, која је изведена у оквиру престижног Међународног позоришног фестивала „Битеф“ (2005).
Балет је добио Годишњу награду Народног позоришта за најбољу представу у сезони 2004/2005, Априлску награду Града Београда и Награду Удружења балетских уметника „Димитрије Парлић“.
„После пуне две деценије постојања и континуираног извођења на нашој сцени, са правом можемо рећи да је балетска представа Ко то тамо пева потврдила свој култни статус. Кроз њу су годинама уназад одрастале и стасавале многе генерације играча, али и гледалаца. Балет Ко то тамо пева успешно одолева зубу времена и то је још један од показатеља њеног квалитета. Честитам целокупном тиму представе и свима који су на било који начин допринели да она има тако дуг век“, каже уметнички директор Балета Народног позоришта Ана Павловић.
На извођењу 3. децембра у подели ће бити Теодора Спасић, Никола Бјанко, Јовица Бегојев, Милош Живановић, Милош Кецман, Милош Маријан, Бранко Сарић, Михајло Стефановић, Емануеле Фриго и други.
МАРКЕТИНГ НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА
Објави коментар