Коларац: Концерт Елизабете Леонскаjе

После успешно одржаних концерата престижних пиjаниста Луке Дебарга, Аркадиj Володоса и Jевгениj Судбина, Пиано Ланд и Коларчева задужбина представљаjу наставак концертног сериjала у оквиру STEINWAY & SONS КОНЦЕРТНЕ СЕЗОНЕ 2018/2019.

 Leonskaja 3.jpg

 

Елизабета Леонскаjа, понедељак, 18. март, Велика дворана Коларчеве задужбине у 20 часова

Легендарна пиjанисткиња, Краљица за клавиjатуром Елизабета Леонскаjа у завршници прве STEINWAY & SONS KONCERTNE SEZONE 2018/2019., представиће своj раскошни пиjанистички таленат репертоаром коjим исказуjе, на наjбољи начин, све своjе врхунске квалитете.

 

 

Програм концерта:

 

Р. Шуман, Симфониjске етиде

В. А. Моцарт, Соната КВ 333 р.

А. Берг, Соната оп.1, х мол

Ф. Шуберт, Соната Д 850

Улазнице у продаjи на билетарници Коларчеве задужбине.

Цена улазница 2.200,00, 2.500,00 и 3.000,00 динара. 

 

БИОГРАФИJА

Децениjама уназад, Елизабет Леонскаjа се убраjа међу наjславниjе пиjанисте нашег времена.

У свету у коме доминираjу медиjи, Елизабет Леонскаjа jе остала верна себи и своjоj музици, идући стопама великих руских музичара из доба Совjетског савеза, Давида Оjстраха, Свjатослава Рихтера и Емила Гилелса. Њена готово легендарна скромност jош увек jе чини помало скраjнутом у медиjском простору. Ипак, чим изађе на позорницу, публика може да осети силу коjа стоjи иза чињенице да jе музика одувек била њен животни позив.

 

Рођена у Тбилисиjу, у Грузиjи, у рускоj породици, сматрана jе чудом од детета и први пут jе одржала солистички концерт са 11. година.

За време студиjа на Московском конзерваториjуму освоjила награде на важним такмичењима: Енесцу, Маргарет Лонг и Краљица Елизабета. Њен музички развоj jе био под великим утицаjем славног Рихтера са коjим jе блиско сарађивала дуги низ година. Маестро jе препознао њен изузетан таленат и подстакао њен развоj не само кроз подучавање и давање савета, већи позивом да свираjу у клавирском дуу. Било jе то  незаборавно музичко искуство! Ово музичко партнерство и лично приjатељство између  Рихтера и  Леонскаjе траjало jе све до Рихтерове смрти 1997. године.

 

Совjетски савез jе напустила 1978. године и од тада jе становница Беча. Годину дана касниjе одржала jе сензационалан концерт на фестивалу у Салцбургу и то jе заправо био почетак jедне блиставе кариjере коjа траjе и данас.

 

Током 40 година уметничког рада, остварила jе наступе са свим наjзначаjниjим оркестрима, диригентима, композиторима, камерним сарадницима. Листа великих музичких центара, наjзначаjниjих фестивала и концертних простора jе огромна. Иако jе њен концертни распоред као солисте и даље веома попуњен камерна музика заузима важно место у њеном музичком животу и редовно наступа са гудачким квартетима Емерсон, Бородин и Артемис.

Броjни снимци, чак 64 дискографска издања, сведоче о изузетним уметничким достигнуćима ове пиjанисткиње за коjе jе награђена  наградама Цаецилиаза Брахмсове клавирске сонате или Диапасон д´Ор за  снимке Листа.

Други значаjни снимци укључуjу концерт за клавир Чаjковског са Њуjоршком филхармониjом под палицом Курта Мазура, Шопенов концерт за клавир са Чешком филхармониjом под управом Владимира Ашкеназиjа  као и клавирски концерти Шостаковича са камерним оркестром Ст. Паул.

Наjновиjе дискокграфско издање са комплетним Шумановим сонатама очекуjе се на jесен ове године.

 

У  Републици Аустриjи, у коjоj живи више од 40 година, за  изузетна достигнуćа Елизабет Леонскаjа jе такође примала велика признања. Постала jе почасни члан Концертхауса из Беча а године 2006. добила jе Аустриjски крст части прве класе за своjе заслуге у културном животу земље - наjвишоj награди такве врсте у Аустриjи.

Често jе називаjу Краљицом клавира истичући њен мек и заобљен тон као и изузетан виртуозитет док она ужива у топлим приjемима публике где год поjави.

 

У jедном од броjних интервjу исрпичала jе како jе упознала Свjатослава Рихтера.

«У младости сам била удата за виолинисту Олега Кагана. Рихтер jе требао да свира Бартокову  и Прокофjевљеву прву сонату са Оjстрахом али ниjе имао много времена за вежбање па jе замолио мог супруга да му помогне у томе. Често сам одлазила у његову кућу и осећала сам се тамо, заиста, добродошла. То jе био jедан породични однос. Тако се и родила идеjа да свирамо у дуу. Почели смо са Шумановим Андантеом и Вариjациjама. Он jе волео да сними Моцартове сонате, у транскрипциjи за два клавира, коjе jе урадио Григ. То му jе била жеља из детињства када jе слушао свог оца како jе радио са своjим студентима. Рихтера сам упознала краjем 60-тих и били смо приjатељи до његовог последњег дана, то ми jе много значило у животу. Начин на коjи jе видео свет ми jе обележио начин на коjи видим живот заувек.»

 

 

 

http://www.leonskaja.com/videos

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Elisabeth_Leonskaja

 

 

Tagovi

Komentari (0)