Финале Мракобеса Београдске филхармониjе 

Приче о феминистичкоj хероини и борби са сексуалном опредељеношћу у Филхармониjи

 

 rajskin i filharmonija.JPG

Финале филхармониjског циклуса Мракобес, под палицом сталног гостуjућег диригента Даниjела Раjскина, заказано jе за петак 31.маја (Коларац, 20ч). На програму jе моћна комбинациjа дела Шостаковича, Шниткеа и Чаjковског, а као солиста са оркестром се први пут представља виолисткиња Татjана Мазуренко. 

 danijel rajskin.JPG

Последњим концертом у овом циклусу, мрачна страна лјудског постоjања достиже своjу музичку кулминациjу. Програм отвара свита из опере „Леди Магбет Мценског округа“ Шостаковича, по причи о младоj жени прељубници коjа убиjа свог супруга, његовог оца и нећака. Интересантно jе што jе Шостакович главну jунакињу претворио у своjеврсну феминистичку хероину коjа те злочине чини у циљу сопственог ослобађања од мушке доминациjе. Jедно од извођења овог дела на коме jе присуствовао Стаљин и револтирано га напустио, одвело jе композитора у дубоки мрак наредних 25 година у коjима jе био одбачен.

 

Несрећне животне околности обележиле су и настанак Концерта за виолу Алфреда Шниткеа, на коме jе композитор радио у преломном периоду свог живота. Ова композициjа jе одмах доживела велики успех, делом и због чувеног Jуриjа Башмета коме jе посвећена. Заjедно са Београдскоj филхармониjом, публика ће имати прилику да чуjе Татjану Мазуренко, jедну од водећих виолисткиња данашњице као и њен препознатљиво изражаjан стил.

filharmonija i rajskin.JPG 

Концерт заокружуjе Четврта симфониjа Чаjковског, звана “Судбинска”. Рад на њоj аутор jе започео у последњим месецима брака и представлја његову борбу са сексуалном определјеношћу и депресиjом. Зато читавим делом провеjава метафора судбине, те фаталне снаге коjа нас онемогућава да достигнемо срећу.

 

Сто улазница за програм снажне тематике биће у продаjи сат времена уочи концерта, односно од 19 часова на благаjни Коларца.

 

 

 

Jелена Милашиновић

 

Tagovi

Komentari (0)